h1

Storaängel kom hem med vattenkoppor idag..

mars 8, 2007

Idag när jag var och handlade ringde dagmamman på mobilen och sa att hon upptäckt prickar på Storaängel som såg ut som vattenkoppor. Och mycket riktigt, när hon kom hem sedan såg jag att det var vattenkoppor. Jag trodde de skulle klara sej, men det gjorde hon inte. (Det har gått vattenkoppor på skolan och deras kusin har haft det). Så nu får nog Lillaängel det med snart. Men på sätt och vis är det skönt att de får det medans de är små så att de inte får det när de blir äldre.

Så det är en storängel här hemma nu som inte alls är glad åt att vara hemma från skolan hela nästa vecka, eller att inte få leka med kompisar på hela helgen. Vad ska jag göra mamma? Hennes spring i benen är redan rastlösa., Hur ska det då vara på måndag, tisdag osv..

Så nu får hennes mamma försöka hitta på saker för att underhålla henne så att hon inte går i taket av rastlöshet..

Kanske en bra film, kanske en bra bok, kanske rita lite, kanske leka med dockor lite.. Phu men sen då? :)

5 kommentarer

  1. Hua! Kliade på hela kroppen när jag läste inlägget. *tänker tillbaka med rysningar*

    Men som du säger så är det bättre dom får det nu, än när dom blir vuxna. Är man vuxen så blir man jättesjuk med skyhög feber och grejjer. Min kompis kille fick det och han var däckad över en vecka.

    Kramar från mig!


  2. Härskarinnan: Ja, jag tycker det med. Jo det förvånar mej inte att han låg däckad en vecka, jag har hört att det är hemskt om man får det när man är äldre :)


  3. Hoppas hon kryar på sig snart och att det blir lindrigt!
    Som du säger så är det ju bättre att de får det nu än när de blir äldre. Kram


  4. hej nu är jag vaken och väntar på släktingarna undrar ifall dom körde vilse i hamnen… *asg*


  5. JA nu är bättre än sen som de andra har sagt.

    Finns väl massor hon kan göra tjejen, så länge hon inte får feber och börjar må dåligt..



Kommentera

