h1

Det bor en alfons i oss alla..

mars 8, 2007

Det finns en viss likhet mellan mej och alfons åberg, Jag ska bara.. För det är just vad jag gör. Jag har en förmåga att skjuta upp allt tråkigt till senare, och senare.. Har jag glömt det. Vilket faktiskt inte är en speciellt bra egenskap, speciellt inte när man kanske skjutit upp disken en hel dag, och går och lägger sej utan att ha diskat,. För dagen efter är det ett helt berg av disk och man sitter och ångrar att man sköt upp det, och inte gjorde det direkt. Och för att inte prata om alla dessa telefonsamtal som är viktiga som man MÅSTE ringa.. Men de skjuter jag upp och de blir inte gjorda förrens flera dagar efter..

Ibland kan jag bli så irriterad på mej själv, eller på kanske alfons åberg som uppfann meningen Jag ska bara… Om den meningen inte hade funnits hade livet sett betydligt mycket enklare ut för mej. För det kvittar vad jag ska göra, så ska jag bara innan jag gör det. Ska jag gå till affären ska jag bara kissa tex innan, eller plocka in disken i skåpen, eller byta byxor, eller borsta håret.. Det är alltid jag ska bara in jag gör någonting..

Ska jag gå och lägga mej ska jag bara borsta tänderna innan, jag ska stiga upp ska jag bara klä på mej innan.. Förstår ni, hur hade det sett ut om jag ska bara inte fanns.. Om alfons aldrig uppfann jag ska bara.. Och om han inte hade uppfunnit jag ska bara.. Hade min äldsta dotter inte kunnat säga en enda mening, för det är alltid jag ska bara för henne med innan hon gör det man säger.. Och nu börjar lillaängel med, med jag ska bara…

Kan de ha fått det efter mej? Det sägs ju, man blir som man umgås.. Om jag slutar med jag ska bara innan.. Undra om mina barn med slutar med jag ska bara innan man ber dem om nått? Tänk vad bra det hade varit om meningen jag ska bara inte fanns..

Det bor en alfons åberg inom oss alla..

Andra bloggar om: Tankar, Måsten, alfons åberg, barn, sysslor,

4 kommentarer

  1. Hihihi ja det finns en alfons i mig med!! kram kram


  2. Ja det är så sant. Dottern brukar säga så när jag säger till henne att hon ska städa upp i sitt rum eller komma och borsta tänderna…”Jag kommer, jag ska bara”
    Och precis så säger en annan när hon ber en att komma…ja det är konstigt hur det är!


  3. Jag har gjort alfons hela veckan ska bara istället för det som måste göras… *ler*


  4. Klart att de fått det efter dej. De gör ju precis som mamma och pappa gör..



Kommentera

