h1

Mina barn, det bästa som finns..

mars 5, 2007

En fördel med att få barn tidigt är att när man är 40 år är barnen så pass stora att de klarar sej själva. Jag reste inte innan jag fick barn, jag såg mej inte om innan jag fick barn. Och har egentligen aldrig saknat det heller, det har varit barnen som alltid varit viktigast för mej. Jag fick barn tidigt, men det var nått jag valde själv, när jag blev gravid med Storaängel fanns det aldrig en tvekan för mej om att jag skulle behålla det eller inte. Det var som om mitt liv helt plötsligt fick en menning. Som om alla pusselbitar föll på plats. Då helt plötsligt kändes det som om det var det som saknades i mitt liv. Mina barn har alltid varit mitt allt och kommer alltid att vara mitt allt..

Att vakna på morgonen med dem brevid sej, att somna varje natt med dem brevid sej, att få höra dem snarka och tutta på nappen, det är det som gör livet värt att leva, det är det som gör att man faktiskt känner sej hel som människa. Att få höra dem varje dag, att få se dem varje dag, att få lyssna på dem, att få finnas för dem, att veta att utan mej skulle de aldrig klara sej, att det är min uppgift som mamma att se till att de har dem bra. Det är definitivt dem som gör livet värt att leva..

Att får se dem varje dag, att få se dem utvecklas till egna individer är underbart, att få se dem växa upp med olika viljor och olika som människor, men ändå så lika varandra, och ändå så lika mej på många sätt. Att sedan få se hur underbara de är och kommer att förbli.

Att jag kunnat göra något så bra som dem är för mej obegripligt. Det är det bästa jag gjort i hela mitt liv och kommer att fortsätta vara det bästa jag gjort. Ingen kan få mej att känna mej så älskvärd som mina barn får mej att känna..

Lillaängel och Storaängel, ni är mammas hjärta…

Andra bloggar om; Barn, Livet, Tankar, känslor,

9 kommentarer

  1. ”Att jag kunnat göra något så bra som dem är för mej obegripligt”

    Ta det istället som ett tecken på vilken fantastisk människa du är. Du ÄR fantastisk, det tror jag alla som läser din blogg förstår. Kram!


  2. Trollhare: Tack det var mycket gulligt sagt av dej. Kram :)


  3. ^Å så fint skrivet, jag sitter här och blir så rörd…

    Kram :)


  4. Madonnan: Tack så mycket :-)


  5. Jätte fint skrivet! Innan man får barn kan man inte förstå riktigt att man kan älska en människa så himla mycket, en helt otrolig känsla är det. Håller också helt och hållet med Trollhare!


  6. Terese: Tack, nej du har rätt. Innan man fick barn tror jag inte man riktigt kunde förstå hur stort det är :)


  7. Åh, det låter härligt. Känns underbart att höra föräldrar som älskar sina barn över allt annat.
    Du är go du!
    Kram:)


  8. Åh, vad härligt! Jag älskar att höra föräldrar älska sina barn över allt annat.
    Du är go du!
    KRAM:)


  9. Såg inte den första kommentaren så jag skrev en till för att vara på den säkra sidan. Fick till det vad jag ville säga i alla fall:)



Kommentera

