h1

Kärringen därnere!

mars 5, 2007

Kärringen därnere var en mysig film tycker jag, det handlar om hur två kvinnor möts och förändrars av varandra. När jag läste om filmen hade jag inga förväntningar att den skulle vara bra, den lät näst intill tråkig tycker jag, men efter att ha börjat titta på den så insåg jag att syftet med filmen var bra. Det handlar om Magda som är pensionär och nästintill bitter till livet, hon är en sån där surkärring som man inte vill bli. Sedan träffar hon Dana och gömmer henne hos sej, Dana är en en flykting som blivit utvisad ur sverige.

Mellan dem byggs sakta en vänskap upp, en fin vänskap som många blir inblandade i. Jag tycker filmen var värd att se iallafall, den var som sagt mysig på något sätt. Man blir en smula berörd av att se hur de två människorna förändras..

Betyg 3 av 5

Andra bloggar om: Film, media, Kärringen därnere, vänskap,

One comment

  1. Jag älskar sådana där lågmälda relationsfilmer som lämnar kvar något gott i hjärtat.
    :)



Kommentera

