h1

Wallander – Hemligheten

mars 4, 2007

Den 13:e Wallander filmen – Hemligheten är nog den sista filmen som kommer att vara bra. Nu har Wallander tagit en paus, men även om de filmerna kommer att komma tillbaka är jag inte alls säker på att de kommer att slå igenom. Denna filmen fick en oerhörd vändning. Johanna Sällström är död, och hennes roll kommer aldrig någon kunna ersätta. I filmen hemligheten tar en annan stark karaktär självmord och kommer heller aldrig kunna ersättas. Så jag tror vi får nöja oss med att denna filmen blir slutet för Wallander filmerna.

Denna filmen var en av de bästa Wallander filmerna jag sett. Den handlade om en ung pojkes död, en pedofilhärva som har många hemligheter, man kan lista ut tidigt i filmen vem som är mördaren, men problemet är bara att få fast honom. Johanna Sällström gör en bra roll, vilket hon gjort i alla filmer.

Men om det kommer att bli en ny Wallander film? Tveksamt..

Betyg: 4,5 av 5

Andra bloggar om: Film, media, Johanna sällström, Wallander – Hemligheten,

12 kommentarer

  1. Alla tretton avsnitten skulle egentligen ha börjat sändas nu i mars läste jag. Men efter Johannas tragiska bortgång skjuts dom på framtiden. Jag vet inte om det stämmer.
    Ha det gott:)


  2. Jag tycker de borde sluta nu och inte göra fler filmer eftersom de inte kommer att vara lika bra utan Johanna, och man ska sluta med flaggan på topp.


  3. Är riktigt sugen på den här filmen, men jag har inte sett alla som är innan ännu så jag får snällt vänta ett tag. Har sett fram till fotografen så jag har några kvar. Vi hade visst missat en film också som vi spelade in från Canal+ under helgen som vi såg igår, men den var inte alls bra tycker jag. Täckmanteln tror jag den hette.


  4. Tack!

    Tror inte heller det blir fler filmer.
    Fick du mailet?Suck!


  5. Måste se denna. Men det kommer nog bli konstigt! kram


  6. Näää vad tråkigt jag som älskar Wallander filmer. Oki visst jag visste att Johanna hade tagit sitt liv och att filmerna ej kommer att bli som förr men det är så himla tråkigt för jag älskar verkligen wallander filmerna. Har nästa alla filmerna hemma.
    Kram på dig gumman. JO på min blogg på wordpress har jag lite frågor ang denna bloggen så om du e sugen på att hjälpa stackars lilla mig så kan du gå in på min blogg.
    Krma kram kram på dig och ha en bra dag.


  7. Här är du!!


  8. Xett: Jo här är jag? :)


  9. *lyssnar*


  10. Wallander blir aldrig som förr , ingen wallander utan Johanna och Ola .. :( sorry
    det e dom bästa filmerna som finns .. har alla hemma .. :)


  11. Det är otroligt ledsamt och tråkigt att Johanna tog sitt liv, älskar verkligen Wallander filmerna och hade gärna sett film efter film om dem gjort 50 till men som sagt..ingen bra Wallander utan Johanna och Stefan…=(Dem var liksom hela altet!


  12. Catta: Ja jag håller med dej, rätt om de gör mer filmer nu kommer de ändå inte bli detsamma :0



Kommentera

