h1

Glass i stora lass

mars 4, 2007

Den här smaken på glass vill jag inte alls smaka, det låter inte alls gott. Glass ska vara sött, det ska vara gott, det ska inte alls förknippas med maträtter, glass är en efterrätt. Att smaksätta glassen med surströmming är bara att förstöra glassen tycker jag. Även om man älskar surströmming tror inte jag detta är en hit ändå faktiskt.

Aftonbladet går ut med ett recept idag:

Gör din egen fiskglass..

Du behöver:

surströmming, mjölk, yoghurt, lite socker, västerbottenost, glukos, gelatin.
Avnjut med sylt och ost.

Andra udda smaker på glass är dessa:

Vitlöksglass
Sillglass
Pepparkaksglass
Pumpaglass
Avokadoglass
Leatherwoodhonungsglass
Sweet chiliglass
Fiskpinneglass (England)
Majsglass (Venezuela)

Och inte ens där finns det en enda glass som faller mej i smaken, Nej choklad och gammal hederlig vanilj ska det vara.

Andra bloggar om: Mat, glass, efterrätter, Aftonbladet,

12 kommentarer

  1. Ejuuuhuuu vilka vidriga smaker på glass. Fy tusan ja dem smakerna hade jag ej velat bli bjuden på. Nä tacka vetja vanlig hederlig glass. Eller den glassen som jag själv brukar göra oftast till sommaren. Antingen vanilj med choklad kross eller vanilj med nonstop eller någon annan god godis smak. Mmmmm glass e gott men ja som sagt det finns gränser inte skull jag vilja ha fiskpinne glass inte urk!!

    Ha en bra dag kram på dig.


  2. Testa tranbär å kinuski istället…delicious =)


  3. Pärlan: Nej fy, eller vitlöksglass, blää!

    Morpheus: Ja det kanske man skulle göra, tack för tipset :)


  4. Men usch vad äckligt… *asg*.

    Jag tänker inte fördöma dem, jag tycker att det är kul med nya påhitt… Fast JAG kommer INTE att smaka på det… hehe.

    Men saffransglass är i alla fall gott!


  5. Kriss; Det har jag aldrig smakat, ja visst är det roligt med nya saker, sen är det ju inte sagt att man behöver äta det *ler*


  6. Hej vännen har nu fått för mig att jag ska testa och blogga här med. Så om du vill titta in på min nya sida så finner du mig här.
    http://parlan2.wordpress.com/
    Jo vännen en sak undrar jag över hur får du till dina lister på både höger och vänster sidan???
    Ja detta e så himla mycket nytt för mig.
    Ha en bra dag kram.


  7. Surströmmingsglassen verkar verkligen vara vidrig. Men pepparkaksglass är gott! I december, när det finns pepparkakor hemma, brukar jag krossa pepparkakor i min vaniljglass. Supergott!


  8. Johanna: Ja de hade ju någon sån glass från gb med ju. Men jag vågade aldrig smaka den. Men hellre pepparkaksglass än surströmmingsglass :)


  9. Skrev just hos Rosa att jag ätit vitlöksglass (urk!).
    Pepparkaksglass är jättegott, likaså saffransglass.
    Ha det gott:)


  10. Suss: Nej jag förstår att inte det var gott. Saffrans glass kanske man skulle smaka då :)


  11. Glass från Vens glassfabrik är bäst. Ingen surströmming och sådana perversiteter där inte. Bara goda smaker.


  12. Huva :-( Jag testade GBs kola och kanel…låt oss säga att ingen av oss åt upp sin efterrätt den dagen.



Kommentera

