h1

Filmen Exit

mars 4, 2007

Exit är en film som skulle varit bättre om den inte var svensk. Den var inte annat än seg frånbörjan till slut. Jag blir riktigt besviken på alexander Skarsgårds roll i filmen. Han brukar vara bra, men i denna filmen hittar jag inget possitivt med varken honom eller de andra skådespelarna. Filmen handlar om ett invecklat mord, visst blir man lite chockad av slutet, den slutar inte dåligt men den slutar inte som man föreställt sej. Filmen kunde definitivt gjorts bättre, den kunde ha varit betydligt mycket mer spännande än var den var med det konceptet på film.

Jag trodde nog att den filmen skulle varit bättre än vad den var, det är inte ofta jag vill stänga av en film efter 20 min, men denna kunde jag faktiskt ha gjort det med. Det kändes mer som man satt och segade sej igenom filmen. Gillar man inte svenska filmer ska man inte se denna, och gillar man svenska filmer kommer man bli riktigt besviken när man ser den.

Bloggywood har skrivit om denna filmen med, fast något mer utförligare än mej, läs gärna den!

Betyg: 1,5 av 5

Andra bloggar om: Film, media, Exit, Alexander Skarsgård,

2 kommentarer

  1. Tack för varningen, jag har också stängt av filmer efter 20 minuter fast jag vill tvinga mig att se hela. Men det har känts som slöseri när man kan se någon annan i stället.
    :)


  2. […] konceptet var lite annorlunda i den. Det är med Mads Mikkelsen i, samma skådespelare som var med i filmen Exit. Men här spelar han en aningens bättre än vad han gjorde i Exit. Jag tycker filmen är helt okej, […]



Kommentera

