h1

Rör inte barnen!

mars 3, 2007

Varför gör vuxna människor såhär? Det är andra gången på kort tid som jag läser om en vuxen människa som slår ett barn eller en ungdom. När man är lärare borde man veta att man inte rör en elev, då är man utbildad till att klara de mest jobbiga situationer. När man inte klarar av en jobbig situation som lärare är det bättre att be om hjälp, prata med rektorn om lösningar osv. Defenitivt inte vrida en elevs arm på detta sättet som det står om i artiklen. Säde hann inte lägga ifrån sej spelet förrens läraren vred om armen på henne. Om man då har så mycket agg i sej att man inte ens kan vänta en halv minut på att hon ska lägga ifrån sej spelet, kan man ju undra om den läraren inte ska se sej om efter ett annat jobb.

Det jag reagerar starkt på är att de hoppas att läraren får en varning, vaddå varning, jag tycker han ska bli avstängd, det är inte menning att något sånt här ska hända. Säde vågade inte gå till skolan på 10 dagar och har nu fått ett nytt schema som gör att hon kan undvika läraren i skolan. Händelsen är polisanmäld. Men jag tycker inte det räcker, den läraren ska inte få vara kvar i den skolan.

Vem ska skydda barnen när inte de vuxna gör det? Skolan är en plats som man inte ska behöva vara rädd för att vistas i, det är ett ställe som de ska lära sej på, ett ställe de ska få betyg i för att klara resten av livet. Och om man går till skolan och är rädd påverkas skolans undervisning för barnen. Så jag tycker det är helt fel att man ska behöva vara i skolan och vara rädd. Den läraren ska bytas ut enligt mej. Ingen lärare får lägga en hand på en elev.

Ingen vuxen får lägga hand på ett barn, och om man som lärare gör det, tycker jag inte man ska få ha kvar sitt jobb!

Tjejen ska inte behöva gå till skolan och vara rädd för att möta läraren. Ibland förstår jag inte hur skolan tänker, eller hur vuxna tänker..

Andra bloggar om: Skola, misshandel, lärare, polisanmälan,

One comment

  1. […] av Love på mars 18th, 2007 När man läser tidningen blir det allt vanligare att vuxna hotar eller slår barn. Jag börjar undra vart samhället är på väg, eller det har jag […]



Kommentera

