h1

Filmen Saw 3

mars 1, 2007

Saw 3 är en blodig film precis som Saw 1 och 2. Men jag tycker nog denna var ett snäpp värre när det gäller blod och tortyr än vad de andra filmerna var. På något sätt gillar jag handlingen, vad är du bered att göra för att själv överleva? Mördaren i filmen är extremt smart kan jag tycka eftersom han är otroligt påhittig vad det gäller tortyr grejen. Men man kan ju inte låta bli att fråga sej, hur skulle man göra om man själv hamnade där?

Jag tycker filmen har ett syfte, mer än vad man kan säga om andra riktigt blodiga filmer, oftast brukar syftet vara att det ska spruta så mycket blod som möjligt ifrån alla kroppsdelar som finns. Men denna filmen har mer än ett blodigt syfte tycker jag. Jag gillar saw filmerna för man lever sej in i dem, man funderar och undrar hur man själv skulle reagerat, filmen fastnar på något sätt i en.

Betyg: 4 av 5

Trailers på filmen kan du se här:

Andra bloggar om: Film, media, rysare, blod, tortyr, saw3,

8 kommentarer

  1. Ja jag älsakr de filmerna :) de är riktigt bra faktikst.. ve tinte om jag vågat sticak in en kniv i mitt öga för att hämta en nykel som ligger abkom min ögonglob?! HM?! inte en aning faktiskt. Jag tror iallafall det blir en fyra… :)

    kram


  2. Twilight: Jo det verkade som om det skulle bli en 4:a. Denna filmen var ju lite oväntad :)


  3. Jag gillar det andra två, särskilt 1:an.
    Ser fram mot att se den här.


  4. Gud nej! Jag kan bara inte se blodiga filmer oavsett om dom är smarta eller inte. Jag är en jäkel på att skrämma upp mig själv. Kan knappt sova i vanliga fall (mycket mardrömmar)så jag passar mig nu för tiden.
    Ha det gott. Kram:)


  5. Gillar skarpt Saw filmerna, men har inte sett 3:an än. Har hört att den filmen ska vara den bästa av dom tre, vad tycker du?


  6. Terese: Jo men jag tycker nog att det var den bästa faktiskt. Jag gillade den filmen. Den var i samma stuk som de andra men denna var bäst. Så då har du hört rätt, eller jag kan hålla med den som sa det till dej :-)


  7. hej alla filmälskare!!!! jag heter Hannibal the rising and i like this movie b/c it’s scary and I like scary films…FILM FILM FILM!!!

    I LOVE FILM

    please write to meh back when you know the answer!


  8. […] HemlighetenSka ”Love” byta blogg igen?Några ord om livet..Filmen Hannibal rising!Natt på museet..Filmen Saw 3Säg att du älskar mej!Pojken som blev misshandlad fick mej att minnas.American Pie – The naked […]



Kommentera

