h1

Har aftonbladet nyhetstorka?

februari 28, 2007

Har aftonbladet verkligen så lite att skriva om så de väljer att skriva om en 15 årig tjej som skar sej när hon rakade benen? Då är det verkligen illa måste jag säga. Jag tror att varenda en som har rakat sej någon gång har skurit sej. Om det så är på benen eller i ansiktet, eller under armarna. Men är det verkligen något att ta med i tidningen?

Citat ur tidningen:

Irén Svensson-Nylén tycker att rakhyvlarna borde ha en varningstext och bruksanvisning.

Men är detta ett skämt eller? Om man inte vet att rakhyvlar är vassa och att man kan skära sej på dem kanske man inte är mogen att andvända en rakhyvel. Varningstext på en rakhyvel, vad är det för larv egentligen? Om man ska raka sej borde sunt förnuft säga att det finns risker att man skär sej på dem. Det har hänt mej och det har säkert hänt dej med. Men att dra det så långt så att det skrivs om det i tidningen, det var nog det roligaste jag läst, eller möjligtvis så sorgligt att aftonbladet inte har mer att skriva om än att de skriver om en 15 åring som skurit sej.

Men nu ska det bli utredning om vad som var fel med just denna rakhyvlen.

Andra bloggar om: Aftonbladet, rakning, rakhyvlar, varning, ilandsproblem,

11 kommentarer

  1. Hon skulle inte klara sig 2 minuter med en rakaparat. Hon skulle säkert skurit upp ådran och förblött till döds hehe


  2. Mickey: Ja men då hade iallafall aftonbladet fått nått att skriva om *S* :)


  3. Ja ibland undrar man ju…helt otroligt vilken idé torka de måste ha! Jag blev inspirerad av dig och lade in en gästbok hos mig också :-D Såg du förresten att jag klarade av att lägga in en youtube? Hihi..vart stolt över mig själv! Ha en bra kväll du också, kram


  4. Terese: Hihi ja jag tycker gästboken är rätt bra för de som bara vill kika in liksom. Nej ohh jag måste missat din youtube video, ska genast springa och kolla. Vad kul :)

    Ja, aftonbladet borde nog hitta nått intressantare att skriva om :)


  5. Som jag förstod det hade hon dock ”lycktas” skära sig lite mer än man vanligen gör med rakhyveln. Annars vore det ju ingen nyhet, tycker man.


  6. Veronika: Nej, det hade hon nog gjort, men ussh nee tyckte ändå inte det var en nyhet *S* :)


  7. Nyhetstorka? De håller fortfarande och kramar allt ur den där bussolyckan…

    F.ö. dör man inte av att skära sig. Tro mig…


  8. Trollhare: Jo jag har läst den där olyckan, man kan inte missat den liksom :))

    Nej, man dör inte av att skära sej, du om någon vet nog det trollhare :)


  9. Vi kan väl lägga ut några tips om hur man använder en rakhyvel. :)
    Jag har lyckats hyvla bort lite hud med en likadan rakhyvel.
    Sen lär man sig! Mycket pedagogiskt. Fungerar hur bra som helst nu.
    Jag ringde inte aftonbladet. *S*


  10. Men hallå?! Helt sjukt. Som du säger ”har de inget bättre att srkiva om”?!


  11. Jag har skurit upp minst lika mycke när jag rakat mig och det flera gånger. Sånt händer ibland, that´s life. Hon kanske borde överväga att byta till veet-krämen istället…;) Nyhetstorka på hög nivå. Gamla nyheter ligger kvar länge.



Kommentera

