h1

Släppa och gå vidare..

februari 27, 2007

Ta på dej jackan, vi ska gå ut sa barnens pappa. Jag vill inte sa jag. Ta på dej jackan. – Nej. Så fortsatte det ett tag, jag som ett tjurigt barn och inte ville gå ut. Du har inte varit ute sedan i söndags morse, det är dags att gå ut nu. Hade ingen lust, ville inte gå ut. Men efter mycket tjafs och gnäll från min sida gick jag ut. När vi gick där i snön och frös en anning säger han. ”Hur känns det att vara snart 28 år och stå med i tidningen då?” FÖR JÄVLIGT kan jag säga. Kände hur bortgjord jag var, kände mej som fasen, det går inte beskriva. Kändes inte alls bra iallafall.

Efter att ha gått en stund och vi närmar oss lägenheten sa han, där slank din kompis in i trappuppgången, jag kände hur det högg tag i bröstkorgen på mej, och tänkte, nej jag vill inte träffa nån. Vem sa jag med paniken i rösten. Brevbäraren sa han och skrattade. Jaha, så det var inte värre än så?

Jag har lärt mej en läxa, eller en läxa som jag egentligen redan visste om. Jag vet att man inte för göra som jag gjort. Jag vet allt det där. Önskar bara jag kunde släppa det lite, lite, lite och gå vidare. Men det är svårt, och kanske är det jag som dömer mej själv hårdast. Men jag är inte sån egentligen, det där var en sida av mej som jag inte känner igen. Jag är precis raka motsatsen. Men något gick fel, något jag kommer att få betala för, något jag kommer att få ta mitt straff för. Men huvudsaken är att jag inte gör om det. Huvudsaken är att det aldrig mer upprepas, och jag kommer att ta lärdom av det, en lärdom som jag egentligen redan har fått. Jag vet ju att jag gjort fel, och trodde aldrig att jag skulle försätta mej i den situationen som 27, snart 28 år gammal. Men det är som det är, kanske lika bra att förbereda sej på det värsta.. och ta straffet när det kommer. Ingenting blir bättre av att jag ältar, vältrar mej i ångest osv. Släppa och gå vidare… Är nått jag måste göra även om det är svårt!

Önskar bara att första gången jag stod i tidningen skulle varit om något possitivt, inte nått sånt här..

Släppa och gå vidare…

8 kommentarer

  1. Oj då… var det så illa att du hamnade i tidningen också… Nåja, jag är ändå helt övertygad om att det nog inte alls var så extremt ”oförlåtligt” som du tror.

    Det blir nog bra allting… Du ångrar dig, du skäms… mer kan du inte göra. Nu är det bättre att se framåt.

    (((kram)))


  2. Kriss: Ja tyvärr var det så illa :0 Nej mer kan jag inte göra. Nu får jag gå vidare, lägga detta bakom mej :(

    Kram


  3. Döm inte dig själv för hårt , så farligt var det inte för din del .. Det tidningarna skriver och blandar ihop ska man inte ta på allvar. Tidningar är till för att sälja rubriker och känner jag dig rätt så skulle du aldrig blanda dig in i något ‘olagligt’ av fri vilja , så du är säkert ett offer för omständigheterna och det brukar man inte dömas för.

    Upp med hakan, DU vet sanningen och det är det viktigaste!


  4. Alter ego: Tack för din stöttande kommentar. Det betydde mycket. Idag känns det bättre faktiskt. Ja nu ska hakan upp igen och jag ska återgå till välbefinnande igen. :)


  5. Åh… så det kom i tidningen till och med.
    Hmm…
    Men det går ju ändå inte att göra ogjort så älta det inte.
    Man ska nog må lite dåligt över dumheter man gjort men
    låt det inte ta över.
    Sätt det i relation till något annat.
    Bussolyckan eller 11/9 eller vad som helst.

    Dina barns pappa verkar vara guld värd tycker jag.


  6. DrS: Ja han är guldvärd. :) Nej jag kan inte få det ogjort. Bara att se framåt. :)


  7. Men att se framåt ser jag bara allt som kommer att komma, allt det jobbiga.. Straffet tar jag, det gör jag, det är inte det som är jobbigt. Utan det är allt annat. att sitta där osv, sveket till min pappa och mamma.. jag lovade pappa och mamma att aldrig mer sätta mig iden situationen igen.. Aldrig, men jag gjorde det igen, svek och svek.. Nu kommer DE inte finnas där.. Pappa kommer ni att vända ryggen till mig. pappa kommer inte längre finnas där för mig den här gången….

    JAG VILL BARA SKRIKA RAKT UT och säga vad jag gjort… så alla bara kan skälla på mig och ge mig den skiten jag behlver…


  8. vissa saker blir jobbiga men ångesten rinner ut ur kroppen. Du vet vad jag sa i helgen idag är en ny dag med nya erfarenheter…



Kommentera

