h1

Pojken som blev misshandlad fick mej att minnas.

februari 27, 2007

När man är 43 år borde man väll ha så mycket vett att man inte ger sej på och misshandlar en pojke som är 9 år? Pojken kastade en snöboll på hans fönster, pojkstreck kallas det. Och ut for mannen och sprang mot pojken och slog ner honom och sparkade han i magen. Jag hoppas verkligen att den mannen inte hade egna barn. Och att han får ett hårt straff.

När jag var i den åldern som pojken är i, hände det mej något liknande, Jag och par kompisar tjuvkikade på en bebis igenom ett fönster, och ”Pappan” i den familjen for ut jättearg och började jaga oss, men fick han tag på precis utanför där jag bodde, lyfte upp mej i kragen och gav mej en smäll i ansiktet, precis över örat så mitt öronhänge lossnade och det började blöda. Senare skyller mannen på att man fick göra så i danmark varav han kom från. Det är vad jag minns av den händelsen. Kommer inte ihåg om det blev rättsak och om han fick något straff. Men jag vet att jag blev så rädd så kissade på mej, och vågade inte gå ut på flera dagar.

Det som hände pojken fick mej att bli påmind om att världen är skruvad, att det faktiskt händer att en vuxen gör så. Fallen är kanske inte många, men tillräkliga. Det är helt sjukt att ett barn ska behöva bli utsatt på det sättet. Det hade räckt med en tillsägelse, sådär gör du inte. Man slår aldrig ett barn… ALDRIG! Det är inte försvarbart!

Andra bloggar om: Barnmisshandel, Expressen, Media, Snöbollskrig,

5 kommentarer

  1. Tack för kommentaren!
    Vilken historia! Nej, det finns inget försvar för att slå ett barn. Fruktansvärt att det händer. Som vuxen borde man kunna lägga band på sig och istället säga ifrån. / ha det gott


  2. Ilse-Marie: Ja verkligen, man kan ju undra vad det är för slags vuxen som slår ett barn :O(


  3. […] Varför gör vuxna människor såhär? Det är andra gången på kort tid som jag läser om en vuxen människa som slår ett barn eller en ungdom. När man är lärare borde man veta att man inte rör en elev, då är man […]


  4. I en artikel (nedan) framgår lite om gärningsmannen. Jag tror dock inte på hans påstående att han inte rört pojken och att skadorna uppkommit när pojken ramlade. Baserar detta på aftonbladets och expressens artiklar där mamman till den drabbade pojken berättade hur pojken uppträtt ,ett uppträdande en 9åring inte kan fejka.



Kommentera

