h1

Beck – Advokaten

februari 23, 2007

Beck – Advokaten är den fjärde filmen av de nya som gjorts. Och jag tycker att handlingen är väldigt lik de andra. Nytt fall, ny handling men den är inte något extra. Det är ett nytt fall i samma anda som Gamen ungefär. Jag har haft för stora förväntningar på de här filmerna, de har inte alls uppnått mina förväntningar. Lite tråkigt faktiskt.

Men Gunvald är fortfarande den som gör hela filmen, och så är det i denna filmen med. Hade inte gunvald varit med hade det inte varit någon film. Hela Beck filmen hänger på en och samma skådespelare.

Något som var possitivt var att mördaren i filmen var ganska oförutsägbar, det var den mördaren som man inte kunde lista ut. När man sedan fick reda på att det var den mördaren blev man chockad för man hade inte kunnat lista sej till det. Och sånt är ju bra.

Betyg: 3 av 5

Andra bloggar om: Film, media, beck – advokaten,

10 kommentarer

  1. Mannen är till stan nu och skulledå passa på att kolla om de hade Advokaten. Ska bli intressant att se den. Tyckte Gamen var värdelös faktiskt, men som du säger. Det är tur Gunvald är med i filmerna, han är ju kung! :-D


  2. Terese: Ja denna är iallafall sevärd :)


  3. Beck är så bra så

    //Kram Carola


  4. Carolas: Ja beck filmerna är bra :)


  5. jag ser inte min bild

    //Carola


  6. Oh jag gillar beck :). Såg själv Hannibal Rising nyligen och den rekomenderar jag INTE. Den var verkligen inte bra. De andra i Hannibalserien har varit sevärda i allafall. Denna var seg och ganska händelselös. Men blodig givetvis. Hade föredragit mindre blod och mer handling tror jag.


  7. Tabia: Okej, vad synd, för den hade jag verkligen velat se. Men den enda i den serien av filmer som har varit något att att ha är När lammen tystnar tycker jag :)


  8. Jo, men se den du. Du kanske gillar den. :)


  9. Tabia: Ja jag ska se den hihi, jag skriver sen vad jag tycker om den. Kan bli kul att se ifall vi tycker lika sen :)


  10. Vilket trams att påstå att Beck filmerna handlar enbart om Gunvald. Han är en del av helheten. Som att påstå att Zlatan är hela landslaget!



Kommentera

