h1

En bebis född v.22

februari 20, 2007

Världens minsta bebis är född. Men ack så otroligt söt den var. Helt otroligt var forskningen och läkarvården går framåt. Bebisen föddes i vecka 21 och vägde 284 g. Det är ju ingenting, och var inte längre en en kulspetspenna. Inte alls lång med andra ord.

Kolla fötterna, de kan inte vara större än en en tumme va? Så små och söta. Nu kan man bara hoppas att hon ska klara livet utan komplikationer för att hon föddes så tidigt. Tycker det är skönt att utveckligen har kommit så långt fram.

Det står även lite om fri abort på aftonbladet fram vecka 22. Något man får sej en tankeställare av när man ser det såhär tydligt. Men nu var det inte det jag egentligen få fram, men det var lite skrämmande. Hitills är det inget foster i sverige som överlevt innan v 22. Men om det kan utomlands kan det snart hända här med.

 

Men titta igen, vilka små söta fötter :)

10 kommentarer

  1. Fick nyss veta att hon inte är kvar på Abloggen. Men något säger mig att hon nog kommer att återupstå på ett eller annat sätt.

    //wimlan


  2. Ser ut som godis det där :)


  3. snacka om små fossingar :)


  4. det ser mer ut som en tumnagel. Stackars barn vilken start på livet… kram anki


  5. hej mitt namn är Kassandra. Jag såg eran lilla bebis.Hoppas att hon får ett bra liv M V H KASSANDRA


  6. hej eran bebis är liten fast inte lika liten som jag för att jag är mycket mycket större

    med varma helsningar Katarrina


  7. Hmm, det är INTE min bebis!


  8. oooh yfan


  9. ooh fyfan va lite otroligt liten!!!


  10. KILL IT KILL IT WITH FIRE!



Kommentera

