h1

Blåst på 11 miljoner!

februari 20, 2007

Att kärlek är mindre viktigt än pengar bevisas många gånger om. Att pengar betyder mer än allt annat är faktiskt jäkligt tragiskt. Att man inte går efter känslor i första hand är sjukt. Att pengar styr ens liv visste vi redan. Allt kostar pengar. Men jag tycker att gränsen går när man sticker med hela vinst summan själv som det står i Aftonbladet idag.

Om man nu vinner så mycket pengar som 11 miljoner, vore det inte roligare att dela de miljonärena med andra? Vore det inte roligare att hitta på saker med sin partner än att dra med alla pengar själv? Jag menar 11 miljoner räcker gott och väl till 2. Så girig får man bara inte bli i mina ögon. Det är så mycket pengar, och jag tror inte hon blir lyckligare ensam med 11 miljoner.

Att gifta sej rikt före kärlek kan jag heller inte förstå. Visst pengar är viktigt, men jag är hellre frisk och lycklig och pank, än olycklig och rik. Allt kan inte köpas för pengar. Eller kan allt köpas för rätt pris?

Jag vill inte tro att allt kan köpas för rätt pris, jag vill iallafall tro att värdighet går före, men i vissa fall felar det!

10 kommentarer

  1. Ledsen, men jag hinner inte läsa inlägget nu… får göra det i morgon… måste isäng! Ville bara fråga om du har lust att förklara hur man lägger in en youtubevideo kanske? Kram och natti!


  2. Jag fattar faktiskt inte hur man kan göra så, vilket samvete hon kommer att få leva med resten av sitt liv. Självklart skulle jag dela med mig av mina pengar om jag skulle vinna så mycket. Nu är ju jag gift, men även om jag bara hade varit sambo så skulle jag dela med mig till sambon, jag menar man delar väl det man har tillsammans. Det kallas kärlek, den där kvinnan kunde inte ha älskat den mannen värst mycket som gör nåt sånt. Jag skulle dela med mig till mina föräldrar, mannens föräldrar och våra syskon först och främst. Sedan skulle jag öppna konto och sätta in pengar till mina barn som de skulle få när de blir större. Kan inte förstå att pengar kan göra folk så galna!


  3. Jag kan nog tänka mig att för mycket pengar kan göra normala människor galna. Det kanske blir som en chock som de inte kan hantera eller nåt?

    Jag brukar alltid säga att jag helt ÄRLIGT aldrig skulle vilja bli jätterik. Folk tror att jag skämtar, men jag menar det.

    Visst skulle man kunna köpa en massa saker, men allt annat skulle ”dö”.


  4. hej…


  5. Hej.
    *M* här vän med ann än så länge iaf :-)
    va me å parta loss på hennes sida å ha lite skoj då on nu är borta!
    Man fyller ju inte 40 utan ploj elr???!!!

    ps: jag har fått förtroendet att uppdatera inlägg på bloggen :-O
    Och nu fixar jag detta jippot istället :-O

    Tack på förhand
    *M*


  6. Tyvärr styr pengar idag. Tänk i dom länder där dom säljer ett barn till prostitution för att övriga i familjen inte ska svälta ihjäl. Så cyniskt av makthavare att inte hjälpa dom utan stoppa mer pengar i fickan.
    Mannen du skriver om måste fått en glädjechock så att hjärnan spårade ur. Jag skulle aldrig handla så men jag tror det finns gott om sånna som honom, tyvärr.

    Ha en bra dag nu. Kram:)


  7. Längtar till LÖRDAG!


  8. Längtar till Lördag!


  9. Hellre blåst på stålar än konfekten!Det här var väl bittersweets!


  10. Ja jag läste det igår … stackars karl. Ja vilka konstiga saker man kan göra när det gäller pengar. Människan e en konstig varelse. Kram på dig och ha en bra dag.



Kommentera

