h1

Såg hon en död människa?

februari 17, 2007

Jag har varit med mamma i den lite större grannstaden för att titta på en tv. På vägen hem händer det något, något som jag inte kan förklara.. Jag känner mitt barn, hon fyller 3 år i maj. & vi pratar aldrig om döden här hemma. & hon tittar dessutom aldrig på tv:n.. Jag vill bara förklara detta så att ni vet, när ni sedan läser. Jag känner mitt barn & kan läsa av hennes kroppsspråk såsom alla andra föräldrar kan med sina barn.. Min mamma tror inte speciellt mycket på det övernartuliga. Men detta fick till & med håret att resa sej på henne… Nu ska jag förklara…

Vi var som sagt på väg hem & hade bara kommit ca 5 min utanför staden när Lillaängel säger Tella är död mamma, Detta upprepar hon, & upprepar medans hennes blick är glansig. Jag frågar vem Tella är, men hon svarar.. Tella är död mamma.  Detta upprepar hon ca 5- 10ggr till. Jag börjar tycka det är skrämmande eftersom Lillaängel aldrig pratar om döden. Hon vet inte ens vad det är.. Vem är Tella frågar jag igen. Men mamma sa hon. Han sitter ju här (*Pekar i sätet i jämte, utan att väja blicken som är åt andra hållet*). Men mamma, han sitter ju här & bara stirrar på mej säger hon igen. & jag bara tittar på henne. Jag ser att hon är riktigt rädd. Jag säger det till henne, men lillaängel. Det sitter ingen ijämte dej. Jo, svarar hon mej, men Tella är död mamma.

Detta samtalet fortsätter i ca 20- 25 min, hon är hur påstridig som helst. & säger om & om igen att Tella är död & att han sitter & bara stirrar på henne. När vi närmar oss, den andra grannstaden ringer jag min syster. & berättar allt detta för henne eftersom jag tycker det var så skrämmande. Jag förklarar vart det började & att hon fortsatte & fortsätter prata om det hela tiden. Då säger min syster, precis där hon började prata om det dog ju den där killen i somras, i en motorcykel olycka. Han hette Thomas.. Men fy sa jag.. Det har du ju rätt i. Utan att säga hans namn högt, eller att Lillaängel ska förstå vad jag pratar om. Då säger Lillaängel högt & tydligt. Han är borta nu mamma.

Precis efter att min syster hade sagt hans namn. Mamma som förstod allting sa. Nej, fy nu har håren rest på mej. Detta var det otäckaste jag varit med om. & jag svär, under den resan idag reste sej håren på mej med.. Jag kan inte förklara detta som hände. Men vad jag vet är att något jag inte kan förklara hände. När vi öppnar bildörren åt lillaängel har hon så bråttom ut att hon trillar när hon försöker ta sej ut. Hon ville bara bort från bilen. & jag har aldrig sett min Lilla flicka sån innan. Hon vet ingenting om döden. Hon har aldrig kommit i kontakt med döden..

Min syster tror att han vakade över henne under bilresan.. Jag har inte en anning, men kan med handen på hjärtat säga. Att det hände något som jag inte kan förklara & det var utanför mina ramar. Jag vet inte om min dotter såg en ande, ett spöke, en vålnad, eller vad som helst. Men något hände. & så väll känner jag mitt barn..

(När vi sedan kommit hem & in.. Hade suttit i köket en stund, ser jag hur Lillaängel klär av sej & sätter sej & pissar under köksbordet. & jag frågar henne varför hon gör så. Svarar hon, jag är rädd att Tella kommer tillbaka mamma. Jag vågade inte gå på toaletten.. & det har aldrig hänt innan.)

Ett gammalt inlägg!

10 kommentarer

  1. hi, hi, hi! Beautiful site.


  2. Welcome!!! fff adult


  3. Welcome!!! fff indian


  4. Welcome!!! fff shaved


  5. Welcome!!! fff other


  6. Welcome!!! fff anal


  7. Welcome!!! fff strip


  8. Welcome!!! FileLink


  9. Welcome!!! henry wolff and nancy hennings tibetan bells


  10. Welcome!!! index



Kommentera

