h1

Rädsla inför sommaren.

februari 17, 2007

Våren börjar komma och min största rädsla är att denna våren och sommaren blir likadan som förra våren och sommaren. Att det ska bli en kopia även om allt ser så mycket mer annorlunda ut nu än då finns rädslan kvar. Att det blir precis likadant nu som då. Jag vet inte om jag orkar det. När man byggt upp sej under vintern för att sedan spricker allt under våren.

Livet är fullt av ansvar och jag vill inte vara den enda som känner ansvar, man börjar bli äldre och livet leker inte alls på samma sätt nu som det gjorde förr även om det är svårt för vissa att förstå att ansvar har man även på sommaren, ansvar har man året om. Jag önskar av hela mitt hjärta att jag har fel. Jag blev berövad på hela förra sommaren, då jag inte alls hade något att se fram i mot. Utan mest satt hemma och var orolig och mådde dåligt. Jag vill inte att denna sommaren ska bli som förra. Jag vill kunna njuta av sommaren tillsammans med barnen.. Jag vill kunna hitta på saker med barnen, det är sommar då och sommarlov för dem.

Men jag har lovat mej själv, blir denna sommaren likadan, slår jag mej fri. Då kommer jag att ägna tiden åt mej och barnen. Mer tid, barnen är mitt liv. Hela förra sommaren var det bara jag och barnen, och jag då bestämt mej för att hela denna sommaren kommer att vara bara jag och barnen i ett tidigt skede om jag ser att det blir likadant.

Min magkänlsa säger mej att det kanske blir likadant. Men då kommer jag att fokusera mej på barnen och mej själv, att det bara kommer att vara jag och barnen nästa vinter. Bara. Då kommer jag att slå mej fri, kosta vad det kosta vill. För en sommar som förra sommaren kommer jag inte att acceptera.

3 kommentarer

  1. Hoppas att sommaren blir hur bra som helst, njut så länge kraven inte är så stora från barnen. //Kram


  2. Carola: Ja man kan ju hoppas iallafall :)


  3. Ja jag hoppas verkligen att din sommar kommer bli bra eftersom du SKA spendera en hel del med mig vid badet med dina två små döttrar.. LiksoM! denna sommarns ska bli bra !!!

    kram



Kommentera

