h1

Brevbäraren kommer att drömma mardrömmar nu.

februari 16, 2007

Jag skrev för ett tag sedan att brevbärare nog är trött på mej nu. 2 dagar i rad har vi haft en annan brevbärare, och han har så snällt ringt på dörren och lämnat mina paket i handen.

Detta är det gamla inlägget!

Jag tror brevbäraren börjar bli trött på mej nu. Det kommer flera paket från tradera varje vecka. Men nu är det ju så att mamma köper där med, fast hon inte lärt sej att öppna ett eget konto & då kommer ju hennes paket hem till mej med. (Undrar vem jag försöker lura nu? Mej själv kanske, eftersom mamma handlar mindre än mej, men hon handlar till mej med.)

Varje dag brukar brevbäraren plinga på & lämna paketet till mej med ett leende på läpparna. & säga varsågod. Men idag låg det utanför dörren. Som en pik kanske? Sluta handla så mycket paket, eller nått.

Jag tror han börjar bli trött på mej nu. :-)

Men idag hann jag inte få på mej byxorna, utan sprag och öppnade i t-shirt och trosor. Han såg väldigt frågande ut när jag öppnade i dörren idag, som om han trodde att jag stötte på honom med rufsigt hår och oborstade tänder. Jag ska lova er att på nästa vecka ligger paketen utanför dörren igen. För jag lovar, den synen vill han nog inte se igen..

Stackars kille, han kommer drömma mardrömmar inatt :)

8 kommentarer

  1. Det påminner mig om när jag köpte min dator, en dell-dator, när jag bodde i studentkorridor. Tidigt som f-n (typ 10, som var tidigt när jag var student, hihi) ringer det på dörren och jag kommer ut som ett stort rufs och får en dator överlämnad. Kändes lite mystiskt att ”köpa dator” halvnaken. :)


  2. Veronika: Haha ja det kan jag förstå *skrattar*


  3. Jag har den inte kvar, be henne att skicka den.. Puss puss


  4. Haha är det leopardfärgade pantalongerna med matchande pannband hihi


  5. Carola: *ASG* Haha nedu, det köpte vi ju till dej, eller ja tänkte iallafall Haha :)


  6. Inte då, nu kommer han att ringa på även när du inte får ett paket, bara för att säga (och dregla)
    -Inget paket idag!:)

    Re mitt inlägg:kunde inte låta bli…..*retas*


  7. HAHAHA Jag skällde ut vår brevbärare. Han försökte lägga ner en liten kartong med 100 beställda julkort i vår brevlåda. Men paketet fick inte plats utan locket gick inte att stänga. Så brevbäraren lät det ligga så en REGNIG dag i oktober. Alla vykorten var genomblöta…reklammation…..arg Karolina…irriterad brevbärare och posten fick betala nya kort. Men idag får jag i gengälld rekla från posten trots ”ingen reklam tack” på min brevlåda….*suckar*


  8. Karolina: Haha ja de vågar väll inte lämna några paket till dej personligen efter det :) Haha det var en ganska rolig berättelse :)



Kommentera

