h1

Man har rätt att vara stolt över sej själv ibland!

februari 15, 2007

Vissa dagar känner jag med faktiskt nöjd med mej själv. Jag tycker att vissa dagar får man känna så. Iofs ska man alltid känna så, men jag kan inte det och har aldrig kunnat det. Men en del dagar känner jag så. Att jag har så mycket som andra inte har. Jag har tak över huvudet, jag har mat för dagen, jag har kläder på kroppen, jag har 2 underbara barn, jag har underbara människor i min närhet, jag har det bättre än många andra. Även om livet är tufft ibland, så kommer jag alltid upp på fötter igen. Även om min bakgrund har varit tuff så har det ändå format mej till den jag är idag.

Och det kan jag bara se possitivt, för med de saker jag har upplevt har gjort att jag känna empati för andra som har det svårt eller varit med om olika saker. Och det är en egenskap hos mej själv som jag inte skulle vilja vara utan. För enligt mej är det en egenskap som är väldigt viktig.  Att kunna känna empati och omtanke för en annan människa kan man komma hur långt som helst på.

Och idag känner jag att det är en dag då jag kan glädjas över att jag är jag. Sedan andra problem får man lägga åt sidan en sån dag. Att jag har en hjälpande hand utsträckt åt andra, gör att jag mår bra. Jag mår bra av att hjälpa andra. Och igår hjälpte jag någon med att bara finnas.. Och att hjälpa andra genom att bara finnas är något jag försöker göra varje dag.

Vissa dagar har man rätt till att vara stolt över den man är. Och det är jag idag!

16 kommentarer

  1. Du borde vara stolt. :)
    Passa på och njut och samla energi från denna dag.

    Varm kram till dig!


  2. Klart du ska vara stolt över dig! Jag har också två barn, och en nybliven sambo. Jag har dagar där jag upplever att mitt liv är väldigt mycket i 110km/h, och sedan har jag några få stunder i mitt liv då jag kan andas ut. När jag kör i 110km/h så vet jag att jag duger. Jag vet att jag gör mitt bästa i alla fall. Och det är oftast okej för min omgivning. Jag behöver dom få två-tre stunderna då jag får chans att göra det jag vill. Som andningshål. Jag hoppas inte jag måste avstå från dom i framtiden. Det är ”stränder” jag behöver besöka! För att ladda batterierna! Hoppas du har sådana andningshål eller stränder? ;-)


  3. M: Tack, du är alltid så gullig. Massor av kramar! :)


  4. Schwooop: Jo då såna ”stränder” finns för mej med. Jag har alltid haft svårt att vara stolt över den jag är, eller att känna att man gör tillräkligt. Att man duger liksom. Så de dagar som jag känner det, är så speciella för mej. :)


  5. Du har rätt, alla borde vara stolta över sig själva. Det visar oftast också att man mår bra. Nu är ju inte verkligheten alltid sådan och människor visar ofta hur de mår genom sitt dåliga handlande. För att det är ju så att det man fokuserar på det växer. Härligt med dagar då man har flyt och allt är bra, det gäller att minnas dessa dagar när man har svackor! Hoppas du får fortsatt fin vecka och sköt om dig! Kram!


  6. Isabella: Ja precis som du säger, det gäller att minnas det när man har svackor. Hoppas du med får en bra vecka. Kram


  7. Klart du ska vara stolt, man ska ta vara på dom dagarna allt känns bra.

    //Kram Carola


  8. Carola: Ja det ska man :-) Kram


  9. Du ska alltid vara stolt över dig själv. Ge dig själv beröm varje dag för vad du har lyckats åstadkomma. Man kommer långt om man lär sig att tycka om sig själv. Massor KRAMAR:)


  10. Suss: ja du har rätt, & jag önskar verkligen att jag kunde det, men det är så svårt :(


  11. Ville bara kolla om du gett dig själv beröm idag? Jasså inte. Då gör jag det.
    Du är bra precis som du är!!
    KRAM:)


  12. Ha en skön lördagkväll. KRAM:)


  13. Suss: Gulledej :))


  14. Nu har jag fått min beskärda del. Har fått mängder av dödshot via mailen. (se min sida)
    Ha det gott och massa KRAMAR:)


  15. Tycker att du ska skriva ut detta inlägg och lägga vid nattduksbordet – läs varje kväll och somna med ett leende över att Du är Du och ingen annan.


  16. Pojken: Tack det var fint sagt :)



Kommentera

