h1

Hus Nr2

februari 15, 2007

Sedan efter något år flyttade vi till hus nr 2. Där hade det bott en familj innan som verkligen ”lekte” med andra sidan. Mannen hade hållt på med de onda makterna & frun hade hållt på med goda makter. Frun hade lagt ut speciella stenar för att hålla de onda makterna utanför huset. & mannen hade ett eget litet rum där han lockade fram de onda makterna. Detta rummet var alltid låst, & igen annan brukade vara där mer än han. De flyttade & vi flyttade.

Genast kände jag, här TRIVS jag. Det var nått slags lugn över hela huset. Man kände harmoni. Man kände direkt att det var nått som var bland oss, men jag var inte rädd snarare tvärtom. Jag kände mej beskyddad. Övervåningen var likadan & källaren likaså. Förutom ett rum i källaren. Jag kände lite obehag för detta rummet, gick ogärna in där själv på kvällen osv. Men det var aldrig så att jag inte kände mej välkommen i det rummet utan snarare mer obehag. När vi packat upp & gjort oss i ordning satte jag en ljusstake i keramik på ena högtalan. Första gången det hände var det bara jag & min sambo hemma. Han stod & dammsög i vardagsrummet när det hände. Ljustaken tog sats & flög genom hela rummet i jättefart, landade på golvet & snurrade runt ståendes. Vi bara tittade på varandra. Vi hade aldrig varit med om att något från andra sidan gjort så starkt intryck innan.

Tiden gick, & jag hade mina syskon hemma. Min lillebror som nu är 17 år satt & spelade tv-spel på golvet när ljustaken kom flygandes precis likadant & landade brevid honom, snurrade runt ståendes & ställde sej blixtstilla. Han blev givetvis jätterädd. Denna gången blev man ju lite fundersam. Det hände igen. Jag tror jag & min sambo hade intalat oss att vi sett i syne första gången. Jag försökte tala om för min lillebror att inte vara rädd. Hade detta hänt i det andra huset hade jag varit livrädd, men här..Nja jag vet inte varför tyckte mer det var småroligt då det inte alls skrämmde mej alls.

3:e gången satt jag & en vän i soffan & tittade på tv:n. Jag hade berättat detta för henne innan. & hon trodde att jag skämtat. Så rätt som det var kommer den igen, precis likadant som de andra 2 gångerna. Men hon blev likblek i ansiktet & gick faktiskt hem så rädd var hon. Men vet inte varför, det skrämde mej inte. Det kändes mer som om de busade med mej. Eller som de ville att jag skulle veta att de fanns där.

4 gången det hände var min sambos syskon hemma hos oss. & hans ena lillebror stod och dammsög när detta hände. Den gjorde precis likadant. Men när den var klar sprack ljustaken & gick sönder. Något som jag undrar över är hur ljustaken kan ha hållt de andra 3 gångerna men nu gick sönder. Normalt sett skulle ljustaken gått sönder redan första gången eftersom den åkte i golvet med sån kraft varje gång.
& att den inte skadade någon. Det var precis som den som gjorde det hade kontroll & inte var ute efter att skada.

Efter den gången satte jag aldrig nått nytt på högtalaren. & efter det hände det aldrig nått mer sånt i huset. Men ändå trivdes jag jättebra där, men fick flytta pga att hyresvärden dog. & hade inte det hänt hade jag nog fortfarande bott där.(Oxå ett gammalt inlägg från min förra blogg)

2 kommentarer

  1. Howdy!Tänk om jag kunde känna lugn och ro här…….vi ses!:)


  2. Vb: Ja jag önskar du hade kunnat göra det. Ta hand om dej, Massor av kramar.



Kommentera

