h1

En eller två sanndrömmar

februari 15, 2007

Jag har haft en enda sanndröm i hela mitt liv. Den sitter som berg jag glömmer den aldrig, samtidigt undrar man vad det är som gör att man drömmer sanndrömmar. Jag var ca 15 år & jag drömde drömmen ca 1 mån innan det hände.

I min dröm drömde jag om ett hus, ett gammal hus vid en grusväg. På övervåningen så var det vita gardiner & i ett av fönstrena stod en gammal tant & tittade på mej. Av någon andledningen gick jag till skogen precis intill huset. & inne i skogen blev jag jagad av en äldre man. Denna dröm kunde jag aldrig släppa för den var så påtaglig & dessutom detaljrik. Jag minns drömmen i minsta detalj. Nu drog jag drömmen lite kort, men fick med det viktigaste innehållet ändå.

Efter en månad skulle jag åka iväg till en konsert ganska långt ifrån där jag bodde. Vi blev kissenödiga & det var mörk, Vi stannade på en skogsväg. När jag skulle kliva ut såg jag samma hus som i drömmen, precis allting såg likadant ut. Jag minns att jag tittade upp mot fönstret & där stod tanten & tittade på mej. Hon såg precis likadan ut som i drömmen, gardinerna & allting, gården, precis allting såg likadant ut. Jag steg iallafall aldrig ur bilen. Jag struntade i att kissa. Men ändå så har jag funderat lite under årens gång. Vad hade hänt om jag klivit ur bilen? Var drömmen ett sätt att hindra mej för att bli jagad i skogen? Man funderar ju. Eftersom allt faktiskt såg likadant ut! Hela drömmen var ju trots allt sann, förutom biten där jag blev jagad. Men det var ju jag själv som valde mitt öde, jag gick inte ur bilen.

Sedan har jag ett annat ganska skrämmande minne av när jag sovit. En natt drömde jag om att jag blev skjuten i bröstet. Jag minns smärtan & jag minns drömmen ganska tydligt när jag vaknar. Efter en stund på morgonen så läste jag tidningen & läste då att 2 personer hade blivit skjutna i närliggande ort. Där stod det även att en av de 2 hade blivit skjuten i bröstet. Bägge hade överlevt. Jag sa till min sambo när jag läste detta, Vi känner den personen som blev skjuten i bröstet. Det var bara nått som jag kände på mej eftersom jag drömt om det på natten. Men drömmde då att jag blev skjuten iställen. En bit in på eftermiddagen fick vi reda på vilka det var som blivit skjutna & de var sant, vi kände dem. Men kände den som blev skjuten i bröstet bäst. Det är mina 2 saker som är relaterat till drömmar. Ganska otäckt hur sanndrömmar fungerar.

Den sista drömmen handlade ju igentligen inte om mej & jag vet inte om man kan kalla den sanndröm eller vad man nu ska sätta den drömmen i för fack.

(Oxå ett gammalt inlägg)

3 kommentarer

  1. Jag har drömt sanndröm.

    Jag drömde att min kompis pappa var död. Men det var han ju inte.. han levde..
    Ett halvår efteråt dog han av en hjärtattak i sömnen när den kompisen är hos mig..
    Så när jag fick dödsbudet blev jag inte ledsen. För jag visste ju att han skulle dö…

    Knepigt det där…

    Som svar från min blogg: Jo.. det finns en.. men hennes namn vill jag inte besudla din blogg med.. men du vet vem som kan vara dum mot mig.. *asg*

    Kram Pys


  2. Pysan: Nej, det är ju så. Har man drömt något blir man inte chockad eftersom man på något sätt redan visste om det.

    Kram


  3. jättehäftigt det där tycker jag.. jag undrar vad som hade hänt om du klev ur bilen då jag..

    själv har jag aldrig drömt en sanndrömm. Däremot så känner jag på mig och dagdrömmer ofta om framtiden. ibland flera gånger om dan. fast det är bara småsaker som att någon strax knackar på dörren eller ringer eller att det ska komma en älg eller va farao som helst xD

    lycka till ;)



Kommentera

