h1

Svamlade iväg, som vanligt!

februari 13, 2007

Jag fick ett råd igår. Att jag inte skulle blanda ihop denna bloggen med aftonbladets. Men eftersom jag inte vill blogga på aftonbladet, men kanske fortfarande vill bemöta en del saker som skrivs. Så väljer jag att göra det här. Visst jag kunde bemöta det i min blogg på aftonbladet. Men eftersom jag inte vill skriva i den något mer, antar jag att jag får skriva de saker jag vill bemöta här. Det rådet är helt okej anser jag.. Om jag hade valt att skriva i båda 2. Men nu har jag valt att inte blogga mer i den. Utan ha kvar den för att kunna kommentera lättare på Aftonbladet. Meningen är att jag så småningom kommer att flytta min inlägg hit, eftersom det känns så bra här.

Det är väldigt svårt att veta balansen mellan vad man skriva för att inte ta med sej skiten hit.. För det vill jag inte. Jag trivs när det är lung & ro, som det varit dessa dagar här. Det känns som jag kan vara lite mera mej själv, lite längre bort från allt. Men ändå ganska nära. Jag gillar att jag mer kan välja här vilka bloggare jag ska besöka. Det känns som man kommer en anning länge bort från diskussioner. För på sista tiden blev det för mycket. (Men nu var det ju egentligen inte det jag skulle skriva om, utan svamlade iväg om en massa annat.) Så jag antar att det kanske inte riktigt var meningen att jag skulle bemöta just det inlägget. Antar att det får gå förbi mej idag. Vilket är andra gången i dag faktiskt.

Egentligen räcker det med att jag själv vet min åsikt. Ibland kan det vara bra att inte dela med sej. Detta inlägget skulle bli en förklaring på varför jag valt att blogga anonym, eftersom Peter gått ut med ett inlägg, våga vägra vara anonym. Och jag kände, att nu vill jag förklara varför jag är anonym. Men som ni ser, handlade detta inlägg om allt annat än det :-)

Kanske en annan gång, kanske i ett annat inlägg kommer jag att förklara varför jag vill vara anonym.

9 kommentarer

  1. fast jag vet ju varför du är anonym, du har berättat det någon gång..


  2. Peter: Jo jag har nog skrivit om det i någon kommentar till dej, fast det kanske är andra som inte vet :)


  3. Peters blogg test!


  4. Yep, du skriver bara inom LÄNK


  5. Jaha, jo jag kan länka. Jag har ju länkat till dej i blogginlägget, men kanske inte var så du menade :)


  6. Det räcker gott.. jag är inte lipig om trackbacks vet du väl. :)


  7. Peter: Haha nej jag vet det, tur är det :))


  8. Love, du kommer nog snart att märka att WP är inte alls något liknande Ab, inga ‘gäng’, här är man fristående.
    Många utomstående ratar Ab bloggar just för att det är mycket trams och tjafs där, så du får nog tänka dig för lite vad det är du tänkt dig bemöta här.
    Dels för att folk utifrån kanske inte fattar vilken diskussion du menar men även att Ab bloggarna kan ge svaren här och då kan du lika gärna få det här som du vill undvika där.

    Det jag tycker är skönt är att man får bygga upp en helt ny läskrets utifrån den stora ‘bloggvärlden’, det kan ta lite tid men det blir mer kvalitet på kommentarerna.


  9. Alter ego: Jodå det har jag förstått. Det jag hade tänkt att bemöta eller skriva om var varför jag väljer att vara anonym. Så det var inte så farligt om man tänker på vad det kunde ha varit. Kände att jag fick tillfälle att skriva om det nu när någon annan redan skrev om det, eller fick insperation till ett inlägg, men som du ser svamlade jag iväg, Och det handlade ingenting om varför jag väljer att vara anonym.

    Typ deras gängkrig och sån skit vill jag inte ha in i min blogg mer. :)
    Om du förstår vad jag menar :)



Kommentera

