h1

”Se då till att få ett jobb!”

februari 13, 2007

Socialen ringde igen precis nyss. Och tjatade om aktivitscentert, denna gången chefen för socialförvaltingen. Hon malde på om att det inte bara är missbrukare där nere utan även dem som bor på flyktingförlägningen. Jaha, som om jag skulle ha mer gemensamt med några som inte kan svenska? Missförstå mej inte nu, jag har inte alls emot såna, men..

Jag har ingen större lust att gå där nere för 2500 kr i månaden, med missbrukare och flyktingar.  Jag kommer bara att må sämre, jag får stämplen, hon är nere på aktivitscentert med de andra loserna.

Ja men se då till att få ett jobb fick jag till svars. Okej, men när man redan gör allt man kan för att få ett jobb, vad mer kan man göra? Det är lätt för dem att sitta och predika för mej om att skaffa jobb, när det är helt dött på arbetsmarknaden. Och tro mej, jag gör allt som står i min makt för att få ett jobb. Men kan inte göra mer än vad jag gör..

Detta tar på mej, mer än vad jag trodde. Detta äter sönder mej långsamt in i från.

13 kommentarer

  1. Kan du inte få göra någonting annat… typ praktik eller nåt liknande..

    ang komm.
    Precis han ser bara så töntig ut. Det enda bra är att han påminner en om klockan så jag som har svårt att komma i tid kanske skulle hålla tiden galant….


  2. Och med den regering som vi har nu, så ska man inte få må bra om man är arbetslös!!Njut av dagen nu och sköt om dig!
    Vicke
    http://www.vicke.be/min_blogg.htm
    Ps, jag länkar till din sida


  3. Barba: Jo jag ska till arbetsförmedlingen på fredag :)

    Christer: nej det har du helt rätt i. Jadå länka på du bara :-)


  4. har ni så att man kan ha arbetspraktik i sverige?
    det kan finnas en stork chans att du får tjänst eller vikariat.
    H/mela


  5. Mela: Nej jag vet inte riktigt, ska till arbetsförmedlingen på fredag :D


  6. om du läser min blogg så jag sitter på ett sätt i samma båt som du.

    hoppas det löser sig för dig*kram*


  7. Vad fint och ombonat du har. Förstår varför du inte vill vara på centret. Tycker synd om dig i din onda cirkel, för en ond cirkel är det.


  8. Rosa: Tack. Ja det var precis det jag sa till dem idag, det är en ond cirkel. Men om man sitter på en hög position som dem, är det svårt att föreställa sej det :)


  9. O vem tror du att du är som är försörjd av andra människor? Har du rätt att uttala dig om ”losers” när du själv är mer looser än såväl missbrukare som flyktingar?


  10. Mk: Tror du missuppfattade mej totalt nu. Jag skrev om vad andra ska se mej som. Inte som vad jag ser andra människor mej som. Jag har aldrig påstått att missbrukare är losers. Men Jag vet vad andra säger om de som hamnar där nere. De anser att man är en loser när man hamnar där nere. Och så vill inte jag att folk ska tycka om mej, bara för att jag är arbetslös Och inte kan försörja mej själv, utan måste bli försörjd av andra människor som du så fint uttrycker det.


  11. […] förstå när jag skriver precis det jag tänker, och inte förklara vad jag menar. Jag skrev ett par inlägg idag.. Med bland annat ordet loser i. Nu verkar det som om folk/bloggare tror att jag menar att JAG […]


  12. Kan du inet sksriva in dej på arbetsförmedlingen. Då hjälper ju dem dig med att hitta ett jobb. Kanske en praktikplats som sedan övergår till ett jobb. Det har dem många såna jobb..


  13. Såg visst att det va fler som skrivit det…



Kommentera

