h1

Övernartuligt.. Tror på spöken..Bla..

februari 13, 2007

(Ett inlägg från min förra blogg)

Jag tror på Spöken helt klart, men det tog tid innan jag var övertygad om att det fanns nått där på andra sidan. Man har hört om många olika berättelser som inte går att förklara.
Om saker som flyttar sej själva, osv.
Det är sånt som inte går att förklara.
Jag tycker dessutom att allt som har med andar, spådom & annat övernartuligt är jätteintressant. Alla program som handlar om det på tv:n tittar jag på, alla filmer osv.

Jag har själv ett par onartuliga saker i ryggsäcken som jag kan berätta vid ett annat tillfälle. Saker som inte går att förklara men som därför är övernartuligt. Jag har aldrig sett ett spöke, men därimot kännt närvaron. Jag har en fruktansvärd otäck händelse som hände när vi gjorde anden i glaset när jag var yngre. Jag ångrar nu att jag aldrig lyssnade på min mamma när hon hade förmaningstal om just anden i glaset. För Anden i glaset är inget ploj om man gör det med rätt personer. Visst sen finns det nog de som inte tar det på allvar & gör det otäckt själva. Men detta var ingen sån händelse. Detta var en riktig händelse…

Man ska inte leka med det övernartuliga, man ska ta det på allvar. Men tyvärr gör inte många ungar personer det. & Tror man inte på övernartuligt är det väldigt svårt att förstå. Det som inte går att förklara skrämmer många. Fulli förståligt..
Många program på tv:n är nog inte sanna, men många är nog det oxå. Väldigt svårt att veta vilka som är det!

Jag tror man måste uppleva det för att förstå vad det är..
& jag kan säga såhär, jag tror på det men blir även skrämd av det.

”Ordet spöke har använts i åhundraden i betydelsen av att något övernaturligt visar sig. Emellertid syftar ordet i våra dagar vanligen på ett ”immateriellt framträdande” av en mänsklig gestalt, som nästan alltid visar sig vara en avliden person. Hela tanken om spökens existens vilar på den urgamla teorin att människan har en själ.” Citat från Det oförklarliga

4 kommentarer

  1. Såg du vad som hände våra kommentarer bara försvann. Din oxå…


  2. mail…


  3. Barba: Ha läst & svarat :D


  4. Jag har aldrig upplevt något men tycker att ämnet är kul och har därför startat ett community för ämnet. Logga in http://mysterium.ning.com/ på och berätta gärna dina upplevelser.



Kommentera

