h1

Piercingen i näsan kostade mej 3 timmar i snön & en blodig näsa

februari 6, 2007

Jag var 17 år & hade tagot hål i näsan. Jag visste ju att pappa skulle bli arg, för var det något han hatade var det just piercingar. Men jag tyckte… Jag är 17 år & borde få bestämma över mitt utseende själv. Sedan kanske det var lite för att sparka bakut, göra något som gjorde att pappa skulle se mej. & det gjorde han.. Men hade jag vetat det det jag vet idag, hade jag nog väntat ett år med att ta hål i näsan. Tills jag blev myndig. Men inte alltid lätt att veta, hur livet ter sej. & hur det blir..

Jag kom hem kl 2.00 den natten.. Pappa satt full vid köksbordet med 2 av sina fyllekompisar. Jag gick in & sa Hej.. & God natt. När jag vände mej om skrek pappa..”Tror du inte jag såg?” ”Ta bort den, annars hämtar jag tången & drar bort den”
Jag ville inte ta bort den, jag svarade lugnt, men visste nu blir det bråk. Nu kommer han bli sådär arg som andra gånger då jag fått låsa in mej toaletten. & sedan få tillbringa timmarna på toaletten tills han somnat. Jag ser att han reser sej upp & tänker, lika bra att börja springa..

Men det hann jag inte, denna gången var han snabb & fick tag mej i nacken. Jag minns att jag tänkte detta kommer att göra ONT, då jag trodde han skulle dra bort pärlan i näsan på mej. Men istället, helt oväntat kastade han ut mej i snön & sa. ”Du kommer inte in förrens du tagit bort den.” 1½ mil till närmaste granne & där stod jag mitt i natten i snön..Kallt som bara den, inga kläder eller skor på mej..

Jag kunde ju ta bort den..Men i det tillfället tänker man inte på det. & tror nog inte det spelat någon roll just då. Jag hade redan gjort han arg. Kl 5, 3 timmar senare & en bra mycket kallare ”Love”, Hade pappa däckat & en av pappas fyllekompisar kom ut & hämtade mej i bilen, där jag satt utan värme & bra kall..

Morgonen därpå väckte pappa mej tidigt, nu skulle den bort tyckte han. Där stod jag framför speglen & tog bort min piercing, fick inte bort den först, den satt hårt..Pappa ryckte tag i min arm samtidigt som jag hade handen på piercingen, där flög den bort, samtidigt som blodet sprutade ur näsan på mej…

Några dagar efter fick pappa en utskällning av farmor, & jag hade pärlan tillbaka i näsan igen..Så mycket minnen bara för en piercing..:O

13 kommentarer

  1. Men gud vilken läskig pappa. Jag menar gud jag skulle aldrig våga ta hål i näsan! Du borde gått till socialen eller något, hjälp hjälp!!


  2. Läskig pappa.
    Skulle hatat att ha en sån pappa


  3. Hej

    En liten fråga. Du behöver inte publicera detta om du inte vill. Jag har tänkt börja marknadsföra oss genom att erbjuda dom som har bra bloggar smycken gratis varje månad om dom lägger en länk till oss i marginalen och skriver om oss ibland. Vi utvärderar varje månad hur det går och om vi ska fortsätta samarbetet. Ju mer du skriver om oss, destom mer får du. Vi har till exempel tänkt oss en sån här konstruktion. En krona per individuellt klick in till vår sida att välja smycken för, eller en summa som vi kommer överens om som startbelopp som sedan kan justeras uppåt eller neråt. Hör av dig om det låter intressant.

    Mvh

    Mats Carlsson
    GalaXy -Piercings And Accessories-

    http://www.galaxypiercing.com


  4. Gud vilken jobbig upplevelse, det påminner mig allt för mycket om min egen pappa, han var/är också alkoholist och jag har själv blivit jagad ut i snön av han med mera…ush hemska minnen.


  5. Shit alltså:O Blev helt chockad när jag läste, tycker verkligen synd om dig :( jag piercade min näsa igår efter 1 veckas tjat på mina föräldrar. Hade också funderat på att pierca utan tillstånd, men jag vet vad dom skulle gjort. Men inte så som din pappa :O Men som sagt, jag tycker synd om dig! Men tur du har en sån snäll farmor :)


  6. omg siken pappa asso seriost jag skulle ha stukit sa fort jag sag att pappa var full :O


  7. Är otroligt ledsen för din skull :(, hoppas att du har det mycket bättre nu och bra att din farmor i alla fall verkade vara på din sida. Mina tankar är hos dig, blev otroligt tagen av det du skrivit, väldigt starkt av dig skriva om det också, bra gjort! Kram


  8. ser att galaxypiercing.com försöker marknadsföra sig här.. jag är nyfiken på hur det fungerar..? jag har beställt saker därifrån men får aldrig några varor och får heller inget svar på mail.. tänkte att det kan vara kul att veta att företaget som marknadsför sig på din sida kanske inte är seriöst..?


  9. :O Ojj! Ryser när jag tänker p det :( tkr bara synd om dig ! kan nt fatta att han behandlar dig så, (fast om han e full , kan man ju inte kontrollera sig så bra..)
    Jag kaanske ska ta piercing i näsan ,men min pappa hatar oxå piercingar..Jag har tjaatat och sagt: Men kom igen, jag är inget barn längre, och nu har han typ gått med på det. Mamma är på min sida och tkr att det är dags för mig och göra ngt :I vi får se ^^ men sköt om dig nu :S :D ♥ // En random Linnéa


  10. ryser lite och tycker synd om dej. men alla ni som har kommenterat , det är ju ändå hennes pappa och jag vet inte hur mycket du gillar din pappa men jag skulle ändå blivit lite ledsen om någon skrev detta om min pappa om man gillar honom. fast detta var faktiskt inte snällt! mår sjukt dåligt när jag läser detta och jag gillar din farmor!


  11. Jag fattar inte, varför får inte vissa ta hål i näsan? Det är ju samma sak som att ta hål i näsan. Jag är 11 år och frågade mamma om jag fick ta hål i näsan.
    Mamma sa att de såg så fult ut, men sen sa hon ja.
    Och pappa bryr sig liksom inte. Asså jo han bryr sig om mig,
    men jag tror inte ens han märker när jag färgar håret blont xd
    (jag e brunett) men han blir ju inte såå arg, om jag hade varit du hade jag ringt bris eller polisen för det där var skit tyket för en pärla i näsan som inte ens syns. Pff.

    PS, har inte tagit hål i näsan vet inte om ja ska göra det.


  12. Varför får du inte ta hål i näsan men vara ute till 2 på natten? ,_,


  13. I am regular visitor, how are you everybody? This paragraph posted
    at this website is in fact fastidious.



Kommentera

