h1

När livet var som värst.

januari 6, 2007

När jag bodde & hos pappa & de gånger som var som tuffast..1½ mil ut i skogen & man inte kunde ta sej någonstans var det tur att musiken fanns. De gånger då livet känns skit, spelade jag denna låten på högsta volym. Jag la mej på sängen & stirrade i taket. Jag slapp höra pappas fulla röst på nedervåningen, jag slapp höra klinget av flaskor & jag flydde till en annan värld i takt med musiken..

Tills pappa tröttnade på nedervåningen & skrek.. ”Stäng av för helvete”. Kanske han inte gillade låten, kanske var han trött på att höra samma låt så ofta. Men det var den låten jag spelade när jag mådde som sämst. Kanske han skulle sett sambandet. Men kanske han var för full för att inse. Kanske han inte ville inse..

Det var ett sätt att fly från verkligheten & det var ett av mina sätt att få komma bort, bara en liten stund. Allt var iallafall bättre än att lyssna på klinget av flaskor & en full stämma som endast sluddrade eller skrek..

Låten är bra, men för hemska minnen med sej..Men en del låtar fastnar & en del låtar finns bra minnen till andra dåliga..

Kommentera

