h1

Resan som gud glömde del 1

november 25, 2006

Jag var 15½ & hade bara bott hos pappa några månader..Det var innan jag förstod hur hemskt det stod till med hans alkoholmissbruk. Han skulle fylla 40 år, & han skulle ta med mej till turkiet..Första gången i hela mitt liv som jag skulle få åka utomlands. En tjejkompis som var 6 år äldre än mej skulle följa med. Då var hon mer som en syster som jag såg upp till, men idag vet jag att åren med henne inte gjorde det bättre för mej. Resan skulle bli av ett par månader senare, om jag hade vetat det jag vet idag, hade jag aldrig följt med. Men som 15 år & oerfaren var det en spännande tid. & väntan var lång tills vi kom iväg..

Nu bär jag istället på ett minne för resten av mitt liv som jag skulle kunnat vara utan. Efter det har inte jag varit speciellt mycket för att ut & resa..Det är inget som tilltalar mej, kanske hade det gjort det om minnet av turkietresan hade blivit något bra..

Jag ska skriva ner hela resan, men i olika bloggar för att få med helheten..Men just nu vill jag bara skriva om uppkomsten innan vi åkte, hur förväntansfull jag var..& hur spännande allt skulle bli..Vilket senare blev resan som gud glömde..Med stormsteg..

One comment

  1. […] nu än vanligt!Det är inte kärlek att mata sitt barn till döds!Vad händer nu? « Resan som gud glömde del 1 Resan som gud glömde del 3 […]



Kommentera

